tiistai 23. huhtikuuta 2013

Mistä oli kortteiluviikko 16 tehty? :D

Hollanti, 21. huhtikuuta 2013 (nro.518)
Heips! Sain viime lauantaina (20.4) pitkään toivomani uutisen, kun eräs hyvä ystäväni kertoi liittyneensä mukaan postcrossingiin!! :D Olen tiedosta hyvin innoissani.!! On jännittävää nähdä, miten hänen kokoelmansa lähtee muotoutumaan ;) Voi, muistan vielä sen, miten jännittävää harrastuksen aloittaminen ja ensimmäisten korttien lähettäminen & saaminen oli! Oi niitä aikoja! <3  Postcrossingissa yllätyksellisys on ikuista, sillä kukaan ei voi  tietää mistä hänen seuraava korttinsa tulee tai minne päin se lähtee. Mielestäni se juuri tekeekin harrastuksesta mielenkiintoisen :) Olen muuten tehnyt viime aikoina sen huomion, että kun minulla menee kortti perille jonnekin maahan niin seuraava osoite, jonka saan tulee usein samaan maahan, jonne lähetin juuri postia. Aiemmin en ollut huomannutkaan koko asiaa. Välillä "vanhakin crossailija" näköjään oppii uutta ;)

Viime viikolla (16) se tapahtui! Nimittäin postilaatikkooni kilahti pitkästä aikaa terveisiä maailmalta, Hollannista jos tarkkoja ollaan :) Kortissa on kaksi perinteisiin hollantilaisiin asuihin pukeutunutta lasta. Mielestäni kortti on suloinen ja myös romanttinen, eikö vain? :) Se muistuttaa etäisesti sarjakuvaa. Ei olisi kovin vaikeaa keksiä siihen pientä tarinaa, vai mitä luulet? ;)

Olin luonnollisesti harmissani siitä, että sain viime viikolla ainoastaan YHDEN kortin :( No, korttien vastaanottamisen sijaan keskityin korttien lähettämiseen X) Otin keskiviikkona (17.4) yhteensä seitsemän uutta osoitetta. Kortit lähtevät: Taiwaniin, Puolaan, Japaniin, Intiaan (3.), Irlantiin (2.), Liettuaan ja Uuteen-Seelantiin (2.) :D Olin erityisen onnellinen siitä, että sain osoitteen Uuteen-Seelantiin. Tähän mennessä olen kirjoittanut kortit Intiaan (Löökin mummokortti) ja Irlantiin (enkelikortti). Tarkoitukseni on kirjoittaa loputkin asap. Pyrin nyt pitämään kaikki mahdolliset 19 korttia matkalla -tilassa. Muutaman viikon se on onnistunut ihan hyvin :D

Tällä hetkellä tilanteeni on se, että olen lähettänyt yhteensä 530 ja vastaanottanut 519 postikorttia, joten ero on huikea 11 korttia :D Viime viikolla lähettämiäni kortteja meni perille hyvin. En ole ihan varma montako, mutta veikkaisin niitä olleen ainakin 6 tai 7 :D Tuntuu mukavalta, kun kortit menevät onnistuneesti perille, mutta toisaalta ärsyttää se että minulle päin kortteja ei meinaa tulla ollenkaan :( No, pitää jaksaa odottaa ;)

 Postcrossingin Facebook -sivuille oli muuten linkitetty Itellan uutinen, että Venäjällä posti takkuaa, kun Moskovassa on postiruuhkaa. Näin ollen sinne suuntaan Suomesta lähtevä posti joutuu odottamaan täällä, kunnes ruuhka helpottaa. Sen sijaan Pietariin päin posti kulkee normaalisti. Venäjälle kortit menevät yleensäkin perille melko hitaasti. Nyt kun ruuhka viivästyttää postin kulkua Moskovassa entisestään, voi hyvin käydä niin, että Venäjälle meneviä kortteja menee expirediin. Toivottavasti Moskovassa ei mene kovin kauaa postiruuhkan selvittämiseen..

Tiesitkö, että tällä viikolla vietetään lukuviikkoa? Pidätkö sinä lukemisesta? Mitä luet? Minulle lukeminen on tärkeää ja se onkin yksi rakkaimmista harrastuksistani <3 Aikomukseni on tällä viikolla lukea mahdollisimman paljon kaikenlaista. Saa nähdä onnistunko vai jääkö se vaan aikeeksi ;)  Luen etupäässä nuortenkirjallisuutta, mutta toki sen lisäksi myös muuta, kuten historiallisia romaaneja :D Olen aktiivinen kirjastonkäyttäjä, kuten ehkä arvasitkin X) Minulle kirjaston käyttäminen on kirjojen ostamista sopivampi vaihtoehto, koska yleensä luen jonkin tietyn kirjan vain yhden kerran. Harvoin minulle tulee sellainen olo, että haluan lainata uudelleen sen teoksen, jonka olen jo lukenut.Viimeksi ostin kirjan tai no oikeastaan kirjoja viime perjantaina :)  Ostatko sinä kirjoja itsellesi vai käytätkö kirjastoa? Tai teetkö kenties molempia, kuten minä? :)
 
Olen pohdiskellut oman kirjablogin, eräänlaisen "virtuaalisen lukupäiväkirjan" perustamista jo jonkin aikaa...  Haaveilen, että kirjablogissani keskityttäisiin nimenomaan sarjakirjoihin, sillä olen suuri sarjojen ystävä.  Mielestäni kirjasarjoissa on hauskaa se, kun voin seurata tarinan henkilöitä pitkän aikaa ja "nähdä" niiden kehittyvän :) Toisen blogin perustaminen on kaatunut pitkälti vaikeaan nimikysymykseen: kirjabloggaus on suosittua ja kaikki hyvät nimet tuntuvat olevan jo varattuja. Niinpä olen päättänyt odottaa blogin perustamisen kanssa siksi, kunnes keksin "täydellisen" nimen sille :D Sitä odotellessa ;) Tietysti olen miettinyt  myös sitä,että riittäisikö minulla aikaa ja mielenkiintoa kahden blogin päivittämiseen.. En nimittäin haluaisi tämänkään pitämistä lopettaa. Ehen ;) Liikaa kysymyksiä :D

Luetko sinä kirjablogeja? Itse seuraan muutamia ja olen löytänyt niistä mielenkiintoisia lukuvinkkejä. Toivon, että pystyisin jonakin päivänä omalla blogillani samaan: innostamaan ihmisiä tarttumaan kirjoihin ja antautumaan tarinoiden vietäviksi. Maailma on täynnä tarinoita löydettäväksi ja luettavaksi meille kaikille :) Lukeminen kun tunnetusti kannattaa aina!! :)

Luulenpa, että tämä postaus alkaa viimein olla valmis julkaistavaksi :)  Kortteilemisiin <3 

1 kommentti:

  1. VOISIKO JOKU KERTOA ETT MITEN VOI SAADA POSTCROSSING SIVUSTOLTA ERI MAISTA OSOITTEITA...AINA VAAN TULEE SAMAT OSOITTEET JOHON OLEN LÄHETTÄNYT, MISTÄ JOHTUU?!VASTAUKSET VAIN SÄHKÖPOSTIINI janatuinen3@luukku.com TERVEISIN JAANA

    VastaaPoista